Dynamisk retargeting
Der findes en del forskellige retargetingsmetoder, og det er meget individuelt, hvilken der passer bedst til ens behov. Remarketing benyttes ofte i forbindelse med Linkedin markedsføring og Facebook markedsføring.  En af metoderne er dynamisk retatgeting, som tillader at vise tidligere leads og besøgende annoncer af produkter eller tjenester, som de tidligt har kigget på på dit website. Dette er jo især nyttige annoncer til kundeemner, som har kigget på forskellige produkter, men ikke køber med det samme, måske for at tjekke en konkurrents produkt. På denne måde bliver de nemlig hele tiden mindet om din side, som til sidst vil ligge i deres underbevidsthed, hvilket kan føre til konvertering.

Facebook remarketing
Facebook er den største sociale platform i Danmark, og derfor kan det godt betale sig at benytte sig af Facebook remarketing, da det er en side, som mange brugere tjekker dagligt. For at kunne bruge remarketing på Facebook, så skal din website have et Pixel kodestykke, som sender information fra dit website til Facebook. Der findes hovedsagligt to typer Pixels, nemlig brugerdefinerede målgrupper og konverteringer. Ved den brugerdefinerede målgruppe sendes brugeradfærd information fra din hjemmeside til Facebook, fx alle der har besøgt din side, som nu kan medregnes i din remarketingsgruppe. Pixel konverteringer er fx i forhold til, hvis nogen har lagt noget i indkøbskurv eller gjort et køb, som vil blive gjort opmærksom på din virksomhed endnu en gang. Det er en rigtig smart måde at nå ud til rigtig mange mennesker på.